האם כדאי להחזיק כספת בבית או לבחור השכרת כספת במתחם חיצוני?

במאמר זה נשיב על השאלה האם כספת לבית היא כספת בטיחותית? אנשים רבים המבקשים להפסיק להיות תלויים באחרים, פורשים מהחוזה הבנקאי או זה של מתחם כספות פרטי וממקמים כספת משלהם בבית. האם זה צעד חכם? מה המשמעות שלו? הכל בדף מידע אחד.

כספת לבית היא בגדר פרצה שקוראת לגנב

כששואלים אתכם כספת לבית – האם בטיחותי? התשובה היא שלא. גם אם אתם ביחסים טובים עם העובדים והספקים שלכם. יש להם עיניים. הם ידעו במוקדם או במאוחר שיש לכם כספת בבית. מספיק, למשל, שטכנאי שהגיע לתקן את הכבלים ראה – הוא עלול לספר על כך לחבר שלו שלא היה אצלכם. זה עשוי לדווח לגורמים עבריינים אשר עשויים לשדוד אתכם. במילים אחרות, כספת לבית אינה בטיחותית, וכך גם במשרד. המינימום הנדרש בשביל להחזיר את הבטיחות לשיח הוא להירשם אל חדר כספות פרטי.

הפתרון – מתחם כספות פרטי או כספת בבנק

הבה ונבחן את החלופות. כספת בבנק היא פלטפורמה בה אתם מוגבלים ל- 20 ביקורים בשנה, ויכולים לבוא רק בשעות פתיחת הסניף. מתחם כספות פרטי מאפשר ביקורים כמה שרוצים, ללא הגבלה, אבל עד 22:00 בלילה בכל יום.

עברתם מהבית למתחם הפרטי? הצלתם את הרכוש

כששואלים כספת בבית – האם בטיחותי, התשובה היא שלילית. במקום זאת, הכי מומלץ להשתמש בפלטפורמה כמו מתחם כספות פרטי. כספת בבנק למשל לא מזכה את הרכוש שלכם בביטוח. כספת במתחם פרטי מאפשרת לכם לצרוך במינימום 5,000 דולר ארה"ב כפוליסת ביטוח. כשאתם במתחם פרטי אתם מוגנים יותר מאשר בבנק, ובוודאי יותר מאשר אם הכספת תמוקם בבית הפרטי שלכם.

מיקום כספת במקום עבודה – לא בטוח בכלל

במקום עבודה (למשל במשרד משלכם) המצב לא יותר טוב מאשר בבית כשמסליקים כספת. גם שם, עובדים, ספקים ונותני שירות עשויים לדווח לגורמים מפוקפקים שאתם מחזיקים כספת. בדומה לסנריו בו היא בבית, גם כאשר היא במשרד היא נהפכת להרבה יותר פגיעה מאשר בבנק. האלטרנטיבה היא מתחם כספות פרטי או לכל הפחות כספת בבנק. כמעט כל סיטואציה של מיקום רכוש יקר בכספת נפרדת בבית או במשרד עלולה להוביל לגניבה או שוד שלו. כספת זה לא משהו ששמים במוסד או בית ללא הכשרה באבטחה. זה כלי שנותנים בידיהם של המאבטחים הטובים ביותר שיגנו עליו.