כמה זמן מצבר לרכב אמור להחזיק מעמד?

מצברים לרכב הם חלק חיוני מאוד בכל רכב. המצבר מספק את החשמל לו הרכב זקוק בכדי לעבוד, לא רק עבור הכוח לו זקוק המנוע אלא גם עבור שאר הרכיבים החשמליים ברכב. היום, כאשר הרכבים החדשים מבוססים על רכיבים חשמליים רבים מאוד, בין אם זה כיוון כסאות הרכב, מערכות מולטימדיה מתקדמות ואביזרים חשמליים נוספים, למצבר הרכב יש משמעות גדולה מאוד והוא חייב להיות תקין לחלוטין, בכל עת.

אז כמה זמן בכלל אמור להחזיק המצבר ברכב? מתי מגיע הזמן לבצע בדיקות תקופתיות בכדי להיות בטוחים שהוא לא עומד לשבוק חיים בקרוב ותצטרכו להזמין מצבר עד הבית להחליפו? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

חיי הסוללה הממוצעים לרכב

מצברים לרכב מחזיקים בממוצע בין שנתיים ל-5 שנים. אחד הגורמים החשובים ביותר שמשפיעים על משך הזמן שבו מצבר לרכב יחזיק הוא מזג האוויר. המנוע הפועל מתחת למכסה המנוע כבר מייצר רמות גבוהות של חום תוסיפו לזה יום חם לוהט ואתם יכולים להגיע לעליה משמעותית בטמפרטורה של מצבר המכונית שלכם, מה שעלול להוביל לעלייה בסיכוי לשביקת חיים של המצבר אם לא תנקטו באמצעי זהירות מתאימים בנהיגה בקיץ.

מזג אוויר חם עלול לגרום לנוזלים במצבר של הרכב להתאדות, ולפגוע במבנה הפנימי של המצבר עצמו. לכן חיי המצבר הממוצעים קצרים יותר באקלים חם יותר.

זו הסיבה לכך שכאשר מעריכים כמה זמן יחזיקו חיי המצבר של המכונית שלכם, קחו בחשבון את האקלים שבו תעשו את רוב הנסיעות שלכם.

שמירה על תחזוקה ראויה של המצבר

ללא קשר לטמפרטורה בה אתה נוהג, טיפול נכון במצבר של הרכב שלכם יכול לעזור לשמור על פעילותו התקינה ולהאריך את חייו ולכן חשוב מאוד להכיר את דרך הטיפול במצבר. באופן כללי, לאחר 3 השנים הראשונות לחייו של המצבר, או אפילו שנתיים וחצי, כדאי לבצע בדיקה תקופתית על ידי איש מקצוע, למלא מים, לנקות קורוזיה ולוודא שהמצבר עדיין תקין, או אם צריך לבצע פעולות תחזוקה שיאפשרו לו לשמש אתכם למשך זמן רב יותר.