למה צריך יועץ משכנתא גם עבור סילוק משכנתא?

אולי זה נשמע לכם הזוי, אבל תתפלאו לגלות כי זה קורה לא מעט פעמים – אנשים שמקבלים פתאום סכום כסף גדול מאוד ממקור לא צפוי. זו יכולה להיות מתנה מההורים, מכירה של עתיקות או פריט אספנות יקר, זכיה בפרס או אפילו ירושה. סכום הכסף הזה יכול פעמים רבות לאפשר סילוק של המשכנתא, העברה של הנכס על השם שלכם והיפטרות מהשעבוד שלו אל הבנק ומהחזרי המשכנתא החודשיים.

אז איך ניתן לסגור את המשכנתא במקרה כזה? ולמה חשוב לעבוד עם יועץ משכנתאות גם כאן? פשוט קראו את המאמר הבא.

סילוק משכנתא בתחנות היציאה

בכל מסלול משכנתא נכון ישנן תחנות יציאה. מדובר בתקופות ספציפיות וזמנים קבועים בהם ניתן לסגור את הלוואת המשכנתא לחלוטין או לסלק חלק משמעותי ממנה וכך להקטין את הלוואת המשכנתא. במקרה ויש לכם סכום כסף גדול או שאתם עתידים לקבל סכום כזה, חשוב מאוד לבדוק את נקודות היציאה ולהתייעץ עם חברות ייעוץ משכנתא אשר יתנו לכם את העצות הטובות ביותר ויאפשרו לכם לדעת מה נכון לכם לעשות בהתאם לסכום הכסף שלכם ובהתאם למשכנתא שנותרה לכם והמסלול עליו חתמתם בעת נטילת המשכנתא.

קחו בחשבון כי כל מסלול הוא שונה ולכל אחד תנאים אחרים ולכן גם אם יש לכם חברים או מכרים אשר ביצעו פעולה מסוימת עם המשכנתא שלהם, לא בטוח שהדבר יהיה זהה עבורכם ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם יועצים מומחים אשר יבדקו את התיק שלכם באופן פרטני ומדויק יותר.

מניעת קנסות

בעת סילוק מוקדם של הלוואת המשכנתא, הבנק למעשה מפסיד. הוא מפסיד את כל הריביות העתידיות אותן הייתם אמורים לשלם עם השנים בהחזר המשכנתא שלכם. לכן, ככל שנשאר יותר זמן, כך הקנסות יכולים להיות גבוהים יותר.

בדרך כלל בוחנים את העניין הזה גם כאשר נוטלים את המשכנתא מההתחלה, יועץ מקצועי יבדוק גם את הנושאים הללו וישיג עבורכם את ההסכם המשתלם ביותר, ואם לא עשיתם זאת, גם בשלב הזה יועץ יוכל לסייע לכם לבחון זאת ולראות האם בכלל זה משתלם.