שיקולי בטחון בבחירת דלת כניסה פלדלת

דלת כניסה פלדלת הוא כמובן פריט עיצוב ממדרגה ראשונה, אבל מעבר לכך, כאשר מדובר על דלת כניסה לבית, מדובר גם באמצעי בטחון חשוב. בכל רחבי הארץ, ישנם מקומות בודדים בלבד שבהם אפשר לקנות דלת כניסה לבית ללא שום קשר לשיקול בטחוני כלשהו, בדרך כלל בקיבוצים ומושבים מבודדים. בכל יתר המקומות, התהליך של בחירת דלת כניסה מעוצבת לבית חייבת לכלול בתוכה שיקולים של בטחון, שיקולים שעוצמתם יכולה להשתנות על פי האזור בו אתם מתגוררים.

דלתות כפונקציה של האזור בו אתם מתגוררים

כך למשל, אם אתם מתגוררים באזור בו ידוע שישנן פריצות רבות לבתים, אתם רוצים לבחור דלת כניסה עשויה פלדה שבה מותקנים מספר בריחים במקביל. למעשה, דלת כזאת לא יכולה להזיק באף אזור, ועבור מרבית האנשים אכן מדובר בסטנדרט. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם תהיו מוכנים לקחת את הסיכון הבטחוני לכאורה ולהפחית מעוצמת שיקולי הבטחון לטובת שיקולים של עיצוב. כך למשל, אם אתם מתגוררים באזור בטוח יחסית ותמיד היה לכם חלום על דלת עץ עם משבצות זכוכית, אתם בהחלט עשויים לבחור באפשרות זאת על פני האפשרות של דלת פלדה.

התקנת אמצעי בטחון היקפיים

אחרי שאמרנו את זה, את תחושת הבטחון תוכלו לחזק גם באמצעות מרכיבי בטחון נוספים שתוכלו להתקין בכניסה לבית, בין שמדובר על שער סורג, בין שמדובר על מערך מצלמות אבטחה ובין שמדובר על אזעקה שתוכלו להתקין בכניסה לבית. בפועל, פשוט לא קיימות דלתות שיכולות למנוע פריצה של פורץ מקצועי, אבל זאת גם לא המטרה. המטרה היא פשוט לפגוע בכדאיות של אותו פורץ לפרוץ דווקא לדירה שלכם. אם אתם מתקינים דלת פלדה משוריינת, ובדירה לידכם ישנה דלת עץ פשוטה, סביר להניח שהפורץ יעדיף לחסוך לעצמו את הסיכון ולפנות לאופציה הקלה יותר.

לפגוע בכדאיות לפרוץ לביתכם

כאמור, את אותה הרתעה תוכלו ליצור גם אם אלמנטים נוספים, כך שאם יש לכם העדפת עיצוב סביב סוג מסויים של דלתות שנחשבות לבטוחות פחות, כדאי לעבות את אמצעי האבטחה ההיקפיים ובכך לפגוע בכדאיות של הפורץ לבחור דווקא בדירה שלכם, על אף שמותקנת בה דלת שהיא לכאורה בטוחה פחות.