שלושה דרכים שבהם תוכלו להתכונן לפגישה הראשונה שלכם לקבלת משכנתא

כיצד תוכלו להתכונן טוב יותר לקראת הגשת הבקשה הראשונה שלכם למשכנתא? יועץ משכנתאות מקצועי נתן לנו כמה טיפים שיבטיחו כי אתם מצויידים בכל מה שאתם צריכים כדי להאיץ את התהליך ולקבל את תנאי המשכנתא הטובים והמתאימים ביותר עבורכם.

הכירו את המושגים החשובים

הבנה בסיסית של חלק מהמושגים והתהליכים של המשכנתא יכולה לסייע לכם מאוד. יועץ משכנתאות איתו תעבדו יעזור להסביר לכם את כל המושגים הללו ביתר פירוט, וחשוב שתבינו אותם לעומק. מושגים כמו: פְּחָת, שיעור קבוע לעומת משתנה, פתוח מול סגור, יחס גבוה לעומת קונבנציונלי, חיוב רגיל לעומת בטחונות, מבחן הכנסה, תנאי מחזור, הון עצמי, ריביות ועוד, כל אלו יסייעו לכם להבין טוב יותר את ההצעה של הבנק ולעבור עליה בצורה נכונה יותר.

הכינו את הניירת

ישנם מספר מסמכים שתדרשו להציג לנציג הבנק על מנת להתחיל בתהליך האישור. אלו יכולים להיות מסמכים המעידים על העבודה שלכם, ההכנסה, החובות, ההון העצמי ועוד. הנה רשימה בסיסית של המידע שבדרך כלל יתבקש על ידי נציג הבנק שתוכל להתחיל להכין מראש:

  • תעודת זהות
  • בין אם עובד במשרה מלאה או חלקית – תלושי שכר ולעיתים גם חוזה עבודה (במיוחד אם יש בו התחייבות לשנות עבודה או התחייבות להעלאת שכר עתידית).
  • עצמאי – דוחות כספיים של העסק, דוח שומה אחרון, רישיון עסק, רישום מניות אם יש וכדומה.
  • רשימת נכסים, חסכונות והשקעות
  • הוכחת יכולת לעמוד בסכום ההון העצמי הנדרש
  • פרטי ההתחייבויות והאשראי כמו הלוואות שוטפות וחובות – הצהרות כרטיסי אשראי, הצהרות הלוואות רכב, מידע על פשיטת רגל, גבייה, פסק דין (כמו מזונות) וכל דבר דומה.
  • תיעוד רכישה במידה וכבר חתמתם על הסכם הרכישה

הכינו את השאלות מראש ליועץ המשכנתאות

לפני שאתם מתחילים בתהליך הגשת המשכנתא, אתם חייבים לוודא כי אתם בוחרים יועץ משכנתאות מקצועי אשר יוכל ללוות אתכם לאורך כל הדרך. אחת הטעויות הגדולות ביותר שאתם יכולים לעשות היא בחירת יועץ משכנתאות שאינו מקצועי מספיק. לכן חשוב שתהיה לכם רשימה של שאלות לשאול את היועץ כדי להבטיח שהוא לא רק בעלי כישורים גבוהים אלא שהוא איש המקצוע המתאים לצרכים שלכם.

מה לשאול? על הותק שלו בתחום, הניסיון שלו, הרקע ממנו הוא הגיע, הזמינות שלו, ניסיון בתיקים מורכבים וכדומה.